برخی از پروژه های پیشرفته دارپا

دارپا “DARPA” مخفف “Defense Advanced Research Projects Agency” به معنای آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته است که به صورت مستقیم زیر نظر وزارت دفاع آمریکا و شخص وزیر، به فعالیت‌های خود ادامه می‌پردازد.

با توجه به اخبار منتشر شده از وبسایت رسمی دارپا و دیگر وبسایت‌های تخصصی در زمینه تکنولوژی، فعالیت‌های دارپا تنها به مسائل نظامی ختم نشده و بسیار فراتر از تکنولوژی برتر نظامی است، به طوریکه این سازمان در زمینه علوم روانشناسی، علوم رفتاری و علوم پزشکی نیز فعالیت‌‌ و پیشرفت‌هایی داشته است که در ادامه این نوشتار به آنها اشاره می شود.

۱- سیستم تشخیص DNA بیماری زا

برخی از پروژه های در حال اجرا در این آژانس تلاش می کنند سنسورهایی را به وجود آورند تا همانند سیستم ایمنی بدن وجود عوامل بیماری زا را تشخیص دهند. برخی دیگر از پروژه ها در حال تولید میکروچیپس هایی هستند تا بتوانند پس از تکثیر DNA ماده مشکوک آن را با عوامل شناخته شده تطبیق دهند. علاوه بر این انواع قابل حمل از امکاناتی در حال ساخت است که می توانند سلاح های بیولوژیک را تشخیص دهند.  شیوه اسکن ساده ای برای کشف سلاح های بیولوژیک و حملات شیمیایی در حال حاضر تکنولوژی لازم برای آشکار سازی سلاح های شیمییایی و بیولوژیکی بسیار بزرگ و حجیم است و هزینه بسیاربالایی هم دارد. برنامه تکنولوژی ماوراء بنفش فشرده قصد دارد نوعی ابزار آشکار سازی این گونه سلاح ها را به صورت بسیار جمع و جور و قابل حمل عرضه نماید. هدف اصلی، توسعه ابزاری است که با استفاده از نور ماوراء بنفش، و دیگر شیوه های پیشرفته بتواند درون آب آشامیدنی و دیگر منابع به دنبال سلاح های بیولوژیک بگردد.

۲-ربات هایی از جمله روبات شکارگر (یوزپلنگ)، سگ بزرگ

یوزپلنگ یکی از محصولات جدید دارپا برای مصارف نظامی است، از ویژگی‌های این ربات، سرعت بالای این شکارگر، عبور از موانع سخت و شناسایی هوشمند دشمن بر اساس اطلاعات داده شده به آن است. همانطور که از اسم ربات مشخص است، این ربات به مانند یوزپلنگ داری چهار پا با ستون فقرات قابل انعطاف است، این ربات از انسان‌ها سریعتر حرکت کرده و می تواند به سرعت چرخش داشته و تغییر مسیر بدهد، متخصصان دارپا اعلام کرده‌اند که این ربات دارای یک سر مجزا و حتی داری دم خواهد بود.

سگ بزرگ نیز یکی دیگر از محصولات دارپا است، این محصول برای انتقال تجهیزات نظامی برای سربازان در شرایط سخت به کار می رود. بنابر نظر کارشناسان و فیلم منتشر شده از این ربات، این ربات می‌تواند در حدود ۱۳ مایل تجهیزات نظامی را در شرایط سخت آب و هوایی منتقل کند، این ربات همچنین می‌تواند در برف و یا شرایط بارانی و با استفاده از جی پی اس، بدون نیاز انسان مسیر خود را تشخیص داده و به مقصد برسد.

ربات انسان‌نمای پیتمن این ربات یکی دیگر از ربات‌های نسل جدید و هوشمند دارپا است، این ربات قابلیت دویدن روی دو پا را دارد، این ربات همچنین می‌تواند به صورت سینه‌خیز حرکت کرده و در مسیرهای باریک نیز می‌تواند روی پهلوی خود حرکت کند. این ربات فاقد سر بوده و در شرایط خاص حملات شیمیایی و بیولوژیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ربات انسان‌نمای یوزپلنگ (پیتمن) فیلم ربات انسان‌نما و سگ بزرگ

 

۳- حشرات سایبری

جاسوس یکی دیگر از پروژ‌ههای در حال اقدام دارپا، استفاده از حشرات برای استفاده جاسوسی از این موجودات است، در این پروژه، با استفاده از تکنولوژی نانو، ریزپردازنده‌ها و دوربین‌هایی همراه با جی پی اس، روی بدن حشرات قرار گرفته و این حشرات می‌توانند به صورت مستقیم عکس و فیلم را به مرکز کنترل ارسال‌کنند. انرژی بکا رفته در این حشرات برای عکس و فیلمبرداری، با استفاده از تبدیل انرژی میکانیکی بال حشره به انرژی الکتریکی تأمین می‌شود.

 

 

 

​۴- اکس-کالیبور

یک تفنگ لیزری وزارت دفاع همیشه نگران استفاده از اسلحه های مرسوم در شورش های شهری بوده است. هدف اصلی پروژه اکس-کالیبور آن است که حملات و آسیب ها به دشمنان و سلاح های شان محدود شود و آسیب های جانبی به شهروندان و شهر نداشته باشیم. این موضوع (و برخی دلایل دیگر) باعث شده این وزارت با جدیت به دنبال سلاح لیزری باشد، و قرار است دارپا این اسلحه را به آنها بدهد. برنامه اکس-کایبور یک طرح توسعه سلاح های لیزری است که ۱۰ بار خفیف تر از لیزرهای جنگی کنونی است. این تفنگ ها به صورت فردی قابل حمل است. به گفته دارپا، این اسلحه ۱۰۰ کیلو وات قدرت داشته و با دقت بالایی علیه اهداف زمینی و هوایی قابل استفاده است.

 

 

 

 

پهباد رادار گریز و مافوق صوت۵- پهپاد رادارگریز و مافوق صوت

یکی دیگر از محصولات قابل توجه در سازمان دارپا، ایده اولیه برای هواپیماهای رادارگریز بوده است که در حال حاضر چندین سری از این هواپیماها توسط این سازمان ساخته و تحویل نیروی هوایی آمریکا شده است. از نکات قابل توجه در این صنعت، ساخت فالکون بدون سرنشین و مافوق صوت است که تا به حال ۲ بار آزمایش شده و ولی با شکست روبرو شده است. فالکون (HTV-2)

 

 

 

۶- تلسکوپ جاسوسی دارپا (MOIRE)

این تلسکوپ دارپا که با کمک ناسا ساخته خواهد شد، می‌تواند با سرعت قابل توجهی به دور کره زمین چرخیده و از هر نقطه از زمین که می خواد تصاویر زنده را به مرکز کنترل ارسال کند. از ویژگی‌های این تلسکوپ، دقت عکس‌برداری آن از سطح زمین است. این تلسکوپ می‌تواند از ناحیه‌ای از زمین با قطر ۲۰ متر عکس‌برداری و فیلم‌برداری زنده بکند؛ این تلسکوپ با سرعت ۳۶۰۰۰ هزارکیلومتر می‌تواند حرکت خودر ا با چرخش کره زمین هماهنگ کند و تصاویر دقیقی ارسال کند. تصویر تجسمی از تلسکوپ جاسوسی دارپا

 

 

 

۷- ربات پرنده:

ربات پرنده نیز یکی دیگر از محصولات جاسوسی دارپا است که می تواند با کنترل از راه دور و با سرعت قابل توجهی در مکان‌های مختلف پرواز کرده و به صورت زنده تصویر برداری کند. از ویژگی‌های این ربات پرنده، سرعت قابل توجه، چرخش و فرود دقیق در مکان‌های تعیین شده است. این محصول دارپا به عنوان یکی از اختراعات برتر سال ۲۰۱۱ بوده است، این محصول زیر نظر مستقیم رجینا دوگان مدیر فعلی دارپا ساخته شده است.

 

۸- لیزرهای بسیار قدرتمند و با کارایی بالا برای محافظت از ابزار پرنده و دیگر تجهیزات

همان طور که احتمالا شما هم می دانید، دارپا علاقه بسیار شدیدی به لیزر دارد!‌ در اینجا هم نقشه این است که با ادغام چندین لیزر با طول موج های مختلف با یکدیگر، آنها را به یک رشته لیزر با قدرت بسیار بالا تبدیل کنند. این تیم می خواهد که لیزر با کارایی خوبی بسازد که بتوان یک اشعه لیزر تک و نیرومند در اختیار داشت. برنامه معماری ویژه سیستم های دیود لیزر پر انرژی می خواهد نوع جدیدی از لیزر با قدرت بالا را تولید کند، که در اولین قدم، درون هواپیماها و دیگر ابزار پرنده، برای دفاع در مقابل حملات استفاده می شود. و در کاربردهای عمومی، لیزرها قبل از این بخش بزرگی از صنعت را پوشش داده اند و انواع بهتر و قوی تر آن می توانند گام های بزرگی در مصارف تجاری باشند.

 

 

۹-میکروتکنولوژی برای هدایت و جستجوی بدون جی پی اس و زمان سنجی

امروزه بسیاری از ابزارهای امروزی، به ویژه وسایل نظامی، همان طور که انتظار می رود، کاملا وابسته به جی پی اس هستند. مشکل مهم زمانی پیش می آید که شما به دنبال روش استقلال آنها از چنین تکنولوژی هایی باشید. رهایی از دست سیستم ها و سلاح هایی که برای هر کاری نیاز به اتصال و کارکرد درست جی پی است دارند، امری مهم است. برنامه زمان سنجی، هدایت و مکان یابی با ابزارهای میکروتکنولوژی قصد دارد این مشکل را حل کند. آنها به دنبال طراحی ابزارهایی هستند که بدون استفاده از تکنولوژی جی پی اس و مکان یابی ماهواره ای به شما اجازه می دهد که حتی با از دست دادن سیگنال های ماهواره هم بتوانید به کارتان ادامه دهید. این تکنولوژی با استفاده از مسیر حرکت و مکان و زمان آخرین اطلاعات دریافتی از ماهواره، برای تامین نیاز های هدایتی و مکان یابی استفاده می کند. این تکنولوژی می تواند کاربردهای عمومی بسیاری داشته باشد. مثلا استفاده از گوگل مپز در مترو و راه های زیرزمینی.

 

۱۰-Ultrabeam، اولین اشعه لیزر گاما و تغییرات مهم در علم پزشکی

دارپا اکنون پروژه های لیزری سودمند فراوانی را پیگیری می کند. اما این یکی می تواند پرکاربردترین پروژه لیزر موجود برای عموم مردم باشد. Ultrabeam اولین لیزر اشعه گامای تولید بشر است. ارتشی ها آن را دوست دارند، زیرا همانند یک اشعه ایکس پیشرفته می تواند برای تفتیش و کنترل مواد و اشیاء مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مثلا کامیون ها و پرسنل ورودی به هر مرکز را به راحتی و با اطمینان بالا چک کند. در پزشکی هم این لیزر می تواند تغییرات بسیار عظیمی را باعث شود. لیزرهای اشعه گامای فشرده می توانند انواع جدیدی از اشعه درمانی ها و ابزارهای تشخیصی و تصویربرداری را به ارمغان آورند.

 

 

۱۱-سیستم تصویربرداری گرمایی بسیار ارزان

سیستم های تصویربرداری گرمایی، قابلیت استفاده های نظامی بسیار فراوانی دارند. اما هم اکنون این تکنولوژی بسیار گرانقیمت است و همین موضوع باعث عدم استفاده گسترده از آن در ماموریت ها می گردد. برنامه صنعتی سازی ابزارهای تصویربرداری گرمایی ارزان قیمت به دنبال این است که این تکنولوژی را به اندازه کافی ارزان و در دسترس سازد. دارپا هیچ دلیلی نمی بیند که از ابزارهای تصویربرداری گرمایی در گجت هایی چون تلفن های همراه، عینک ها، هواپیماهای پرنده کوچک، تفنگ های دید ویژه و کلاه های ایمنی استفاده نشوند. از آنجایی که هدف دارپا تبدیل این تکنولوژی به دوربین های روی چیپ است، دور از انتظار نیست که سیستم عکسبرداری گرمایی را در کارها و ابزارهای بسیار زیادی بیابیم.

 

۱۲- ساخت یک ماشین ژن، برای ژن-درمانی در ابعاد وسیع

​وزارت دفاع دوست ندارد که میزان منابع ضروری برای دستیابی به یک کشف جدید و خارق العاده پزشکی، در حد و اندازه های کوچک و آزمایشگاهی باشند. همان گونه که اکنون به دنبال توسعه درمان فردی یا گروهی بیماری ها و مشکلاتی است که تا کنون ده ها سال تحقیق و میلیون ها دلار پول را هدر داده اند. مواردی مانند داروی ضد مالاریا که آن را تنها می توان از ترشحات باکتری ها تهیه کرد. دارپا قصد دارد مفهوم تولید انبوه داروهای ژن درمانی را تغییر داده و آن را به تصرف خود درآورد. این آژانس در برنامه کارخانه های زنده قصد دارد تکنیک هایی را توسعه دهد و شاخه های جدیدی را در دانش ایجاد کند که برنامه ریزی و مهندسی بیولوژیک را بسیار آسان تر سازد. کاری به غایت جاه طلبانه، اما با احتمال تولید انبوه راه حل های بیولوژیکی که بسیار فریبنده به نظر می رسد.

 

 

۱۳- ادغام کامل تکنولوژی با سیستم عصبی بدن

دارپا علاقه فراوانی به ایده تکنولوژی سایبرگ و انسان های ماشینی دارد. فعلا که این آژانس کاملا شیفته ایمپلنت های کاشتنی گوش درونی شده است که یک گوش مصنوعی، برای اعطای قدرت شنوایی به انسان های ناشنوا است. یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه افزایش قدرت انسان با ابزارهای تکنولوژیکی، شیوه ارتباط شخص با ماشین ها است. «برنامه تکنولوژی رابط کاربری عصبی قابل اطمینان دارپا» به دنبال توسعه ایمپلنت هایی برای بهبود و افزایش توانایی است که به صورت مستقیم با سیستم عصبی مرکزی در تماس هستند و تا ده ها سال می توان با اطمینان آنها را درون خود داشت. آنها به دنبال بهبودهایی هستند تا قدرت و سرعت ادراک را تا حد امکان افزایش دهند. تاثیر غیرنظامی این موضوع بسیار زیاد خواهد بود. تنها کافی است کمی به استفاده های احتمالی پزشکی و کاربردهای بازخلق توانایی ها توسط آن بیاندیشید.

 

 

۱۴-ربات های نانو (نانوبوت) درون بدن انسان، برای کنترل سلامت فردی

حضور ربات های نانو (نانوبوت) درون بدن انسان، برای کنترل سلامت فردی در حالی که کنترل خارجی بیماری ها امری مهم و حیاتی است، دارپا در حال کار بر روی راهی به درون بدن و شناسایی بهتر بیماری ها از این طریق است. پروژه نانوپلتفرم های داخل موجود زنده سعی می کند که رده ای از نانو ذرات را توسعه دهد که بیماری ها را کشف و درمان کنند. تکنولوژی مورد استفاده در این نانو ذرات، شیوه ای برای شناخت و حساسیت به نوع خاصی از ملکول های درون بدن موجودات زنده است. دارپا هم اکنون مشغول تست این سیستم در بدن حیوانات بزرگ جثه است.

 

۱۵-  احیای بافت بدن

بر اساس این طرح، متخصصان دارپا با استفاده از مهندسی الکترونیک و خاصیت مغناطیسی به دنبال تولید بافت عضلانی برای مواقع اضطراری هستند. در این طرح با استفاده از خاصیت مغناطیسی، به دنبال ماده ای طبیعی برای احیای بافت عضلانی بدن هستند تا بدون حمله سلول‌های بدن به این ماده خارجی، بافت بدن به سرعت ترمیم شود.

 

 

 

۱۶-شیوه ای برای پاک سازی آلودگی ها و عفونت های خونی

شیوه ای برای پاک سازی آلودگی ها و عفونت های خونی (مانند همودیالیز) در واقع، تنها عفونت های خونی بیش از ۱۵۰۰ سرباز را در سال ۲۰۰۹ تحت تاثیر قرار دادند. دارپا در حال توسعه یک دستگاه قابل حمل است که خون آلوده را از بدن خارج می کند، آلودگی های آن را حذف می کند، و سپس خون پاکیزه را به بدن بر می گرداند. چیزی دقیقا شبیه به کار دستگاه همودیالیز برای خروج سموم از بدن بیمار. و البته محققان کاملا به کاربردهای غیرنظامی این طرح هم توجه دارند و دستگاه احتمالی می تواند تنها در ایالات متحده، سالانه جان هزاران نفر را نجات داده و میلیون ها دلار صرفه جویی را به دنبال داشته باشد. دارپا قصد دارد ساخت این ابزار قابل حمل را از پاییز ۲۰۱۲ آغاز کند.

یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام دارپا، ساخت ماشین دیالیز خون و یا تصفیه خون است تا در مواقع اورژانسی بتواند عفونت وارد شده به خون قربانی را مشخص کرده و آن را تصیفه کند.

 

۱۷- چشم مصنوعی

در این طرح، متخصصان دارپا در تلاشند تا بتوانند سیستمی طراحی‌کنند که تمام حرکات و رفتارهای موجودات زنده را شناسایی کرده و تحلیل کند. بر اساس این طرح، این سیستم جدید روی ربات‌های دارپا قابل استفاده بوده و حتی می‌تواند به صورت جدا و قابل حمل برای مکان‌های آلوده استفاده شود.

 

۱۸-جلوگیری از خون ریزی و ترمیم بافت آسیب دیده بدن

در این طرح که نسبت به طرح‌های دیگر پزشکی دارپا، اهمیت‌ بیشتری دارد، استفاده از مواد شیمیایی برای جلوگیری از خون ریزی و ترمیم بافت آسیب دیده بدن است. متخصصان دارپا در نظر دارند با استفاده از این مواد ساخته شده، به سرعت از خون‌ریزی فرد مجروح جلوگیری کرده و بافت آسیب دیده را تا حد قابل قبولی ترمیم کنند. بنابر اخبار منتشر شده توسط وبسایت “وایرد” به نظر می‌رسد، محققین دارپا به این ماده شیمیایی رسیده و در حال تحقیقات بیشتر برای استفاده عملیاتی از این ماده هستند..

 

۱۹-رابط بین مغز و کنترل آن

​در ۱ آگوست ، محققان دانشکده هاروارد اولین رابطه غیر تهاجی مغز به مغز(BBI) بین انسان و یک موش را با موفقیت انجام دادند.تکنولوژی (BBI)اجازه داد تا انسان از طریق فکر کردن به راحتی دم موش را تکان دهد. این یک گام بسیار مهمی در فناوری BBI است که بوسلیه آن انسان ها قادر به تله پاتی به همدیگر خواهند شد. که در گام نخست این فرایند می تواند برای خانواده و یا حتی دوستان چیز بسیار موثر و مفیدی باشد ولی در ادامه ، لحظه ای که این تکنولوژی سبب کنترل مغز شود ، چیز وحشتناکی به نظر رسیده و به مراتب بسیار مخرب خواهد بود.

در سالهای اخیر پیشرفت های بسیار اشکاری در تعامل بین مغز و سیستم های کامپیوتری صورت گرفت، جائی که فرد با قدرت فکر کردن می تواند سطح “فهمیدن” خود را از طریق سنسور های متصل شده بر سرش را به کامپیوتر منتقل سازد اما در کنار این کار (تکنولو‍ژی ، رابط بین کامپیوتر و مغز انسان) نتایج نسبتاً کم ارزشی را در بر داشت ، و نتایج در ابعاد مخالفی قرار گرفت. یکی از دلایل آن این بود که تنها شیوه ای که کامپیوتر می تواند با مغز انسان تعامل داشته و به اصلاح کار کند، از طریق سوال و جواب و آزمودن فرد طی دوره ارتباط خواهد بود و راهکاری برای آن تنها از طریق استفاده از تزریق سنسور ها به داخل مغز خواهد بود. برای قرار دادن سنسور ها در مغز صراحتاً هیچ ایده ای در دست نیست و بدون دسترسی به مغز نمی توان نورن هایی که توسط مغز کد گذاری شده اند را شناسائی کرد؛ همان طور که این تکنولوژی قادر خواهد بود مغز را از فکر کردن متوقف کرده و یا حتی افکار را به سوی دیگری منتقل سازد ، این روش در کنار قادر خواهد بود حتی انگشتان دست را به کنترل خود در آورد. در این حال این پروژه قدرت آن را نخواهد داشت تا حرکات آنگشتان دست را به کنترل بگیرد و این راهی بسیار سخت در پیش رو دارد. اما برای انجام این کار ، باید شمائی از کدگذاری های مغزی را بدست آورد و پس از دکد کردن آنها این پروژه قادر خواهد بود که به طور سریعی همه چیز را در کنترل خود بگیرد.

(ترجمه و گردآوری: پایگاه بسوی حقیقت برگرفته از: http://www.disclose.tv)

پروژه های سایبری از دیگر بخش هایی که دارپا روی آن کار می کند، تحقیق و اقدامات عملیاتی در فضای سایبر و فناوری اطلاعات است که به گوشه ای از این فعالیت ها اشاره می شود.

 

۲۰- پروژه شبکه‌های روایی خبرها

حاکی از آن است که آژانس پروژه‌های پیشرفته تحقیقاتی پنتاگون به دنبال رسیدن به نهایت علم تبلیغات، فریب، شستشوی مغزی، نفوذ و تاثیر گذاری است. سایت وایرد (wired) دراین خصوص می نویسد: دارپا از دانشمندان خود می‌خواهد “با مورد بررسی قرار دادن داستان‌های خبری، آنها را ازنظر کمی به صورت دقیق و قابل تکرار، تحلیل‌پذیر کنند”. پنتاگون مدعی است، هدف از این کار، شناسایی تروریست‌هایی است که تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته‌اند تا پنتاگون بتواند با پیام خود و به صورت نرم با این گونه افراد برخورد کند. این برنامه، “شبکه‌های روایی” (Narrative Networks) نام دارد. یکی از محققان علم اعصاب فعال در این پروژه می گویدکه پنتاگون امیدوار است بتواند با درک نحوه شکل‌دهی ماجراها به ذهن مخاطبین، کسانی را که طعمه ایده‌های خطرناک (ضدآمریکایی) شده‌اند، شناسایی کند. ارتش آمریکا مدعی است با این دانش می‌تواند گروه‌هایی را که در معرض جذب شدن به سمت تاکتیک‌های تروریست‌ها قرار دارند، با پیام مقابله‌ای خود هدف قرار دهد.

 

۲۱- پروژه رسانه های اجتماعی

وبسایت “وایرد مگزین” اعلام کرد که بازوی وزارت دفاع آمریکا “دارپا” در بخش فناوری، از برنامه «رسانه‌های اجتماعی در ارتباطات استراتژیک» پرده برداشت. این برنامه تلاشی است برای عملکرد بهتر آمریکا در شناسایی و هدایت کمپین‌های پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی. این برنامه باید به ارتش آمریکا در درک بهتر آنچه در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد یاری رساند، به ویژه در مناطقی که نیروهای آمریکایی مستقر هستند. همچنین، دارپا می‌خواهد با استفاده از این برنامه به ارتش آمریکا کمک کند تا بتواند خود دست به بازی پروپاگاندا در رسانه‌های اجتماعی بزند. در واقع در این پروژه، دارپا از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار جنگی اطلاعاتی استفاده خواهد کرد.

 

ساختار تخصصی دارپا

این سازمان در حال حاضر از ۶ اداره تخصصی مجزا تشکیل شده است،؛ تمام گزارشات و محصولات تولید شده تنها با نظارت مستقیم مدیر این سازمان انجام می‌شود.

۱- اداره اجرای تطبیق (AEO) این اداره یکی از ۲ اداره جدید است که توسط مدیر جدید این سازمان، تشکیل شده است؛ این اداره وظیفه شناسایی و بومی سازی مواردی را بر عهده دارد که تا به حال در موضوعات داخلی دارپا وجود نداشته است. (موضوعاتی از قبیل پیشرفت‌ها، ایده‌ها، پیشرفت‌های تکنولوژی و …)، این اداره همچنین وظیفه تطبیق میان پیشرفت‌ها و تولیدات ساخته شده در این سازمان را نیز بوجود می‌آورد.

۲- اداره علوم دفاعی (DSO) به صورت خیلی قدرتمند، به دنبال پیشرفت‌های امیدبخش در طیف وسیعی از علوم و مهندسی پیگیری می‌کند، این پیشرفت‌ها به صورت محوری در افزایش توانایی نظامی به کار گرفته می‌شود.

۳- اداره اطلاعات جدید (I2O) وظیفه این اداره، تحقیق در قسمت‌های مختلف ارتش آمریکا برای برتری قطعی آمریکا در تمام سطوح مختلف نظامی است.

۴- اداره تکنولوژی میکروسیستم (MTO) این اداره وظیفه یکی کردن ریزتراشه‌های الکترونیکی، الکترومغناطیسی، فوتونیک و تولید محصولاتی است که بتواند در علوم ارتباطات، برتری ارتش آمریکا را نسبت به سایرین حفظ کند. یکی دیگر از وظایف این اداره، مقابله با حملات بیولوژیکی، شیمیایی و اطلاعاتی است، از سوی دیگر، این اداره می‌بایست میان جنگ‌ها با استفاده از نیروی نظامی و بدون نیروی نظامی ارتباط برقرار کند.

۵- اداره تکنولوژی استراتژیک (STO) تمرکز این اداره بر روی تکنولوژی‌هایی است که بتواند تأثیرات گسترده‌ای در جنگ داشته و چندین سیستم مختلف را به صورت همزمان از کار انداخته و یا درگیر کند.

۶- اداره تکنولوژی تاکتیکی (TTO) وظیفه این اداره، تحقیق بر روی سیستم‌ها و زیر سیستم‌ها است، از سوی دیگر، پیشرفت در زمینه هوانبردی، فضایی و سیستم‌های زمینینیز به این اداره محول شده است، (هواپیماهای بدون سرنشین نظیر فالکون، پرتاب کننده‌ها ماهواره‌ای و کنترل کننده‌ها جزئی از وظایف این اداره محسوب می‌شود(

دیدگاه خود را بنویسید

شرکت ایلیا بنیان دانش

امیرآباد شمالی، خیابان شانزدهم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ساختمان شماره 2 ، اتاق 302

تلفن: 02188220687

فکس: 02188220688

وب‌سایت: http://www.iliyaco.ir