طراحی و ساخت لیدار (LIDAR: Light Detection And Ranging)

 

طراحی و ساخت لیدارهدف شرح مفاهیم و مبانی علمی و روش ساخت سامانه های سنجش از راه دور مولکولهای مواد موجود در اتمسفر که تحت تاثیر تابش نور لیزر، آشکار سازی و فاصله یابی می شوند. در اصطلاح به این سامانه ها لیدار (LIDAR: Light Detection And Ranging) گفته می شود.

 

فناوری لیدار در میان فناوری های بین رشته ای و فوق پیشرفته طبقه بندی می گردد. در طراحی و پیاده سازی لیدار ها از تخصص های سطح بالا و فناوری های پیچیده گوناگونی استفاده می شود. از جمله این تخصص ها می توان به اسپکتروسکوپی ، لیزر، اپتیک پیشرفته، مخابرات و رادار، پردازش سیگنال و طراحی الگوریتم های پردازشی، الکترونیک و اپتو الکترومکانیک اشاره کرد.

ما سعی خواهیم کرد تا ابتدا به مبانی علمی چگونگی و روش های آشکارسازی مواد موجود در جو از دیدگاه فیزیکی که به آن طیف نگاری گفته می شود (در غالب موارد طیف نگاری رامان) نگاهی تخصصی داشته باشیم. همچنین تاثیر انتشار پرتو نور لیزر بر مواد و اثرات درآشامی انرژی نور لیزر توسط مولکول های مواد مختلف در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت که برای مطالعه و بررسی این بخش و برای درک بهتر مفاهیم آن نیاز به پیش مقدمه مطالعه مباحثی از کوانتم مکانیک پیشرفته و مکانیک آماری خواهد بود.

منبع: مقاله طراحی و ساخت لیدار (LIDAR: Light Detection And Ranging) – امیر شیخی ها مقدم

جهت تهیه مقاله کامل طراحی و ساخت لیدار (LIDAR: Light Detection And Ranging)، با info@iliyaco.ir مکاتبه فرمایید.

یک دیدگاه

  1. فرخنده دسامبر 31, 2018 at 7:45 ب.ظ

    سلام
    ممکن هست براتون که این مقاله رو برای من بفرستید
    ممنون میشم

دیدگاه خود را بنویسید

شرکت ایلیا بنیان دانش

امیرآباد شمالی، خیابان شانزدهم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ساختمان شماره 2 ، اتاق 302

تلفن: 02188220687

فکس: 02188220688

وب‌سایت: http://www.iliyaco.ir