رونمایی از دستاورد ملی ؛ سنسورهای اپتیکی تشخیص گاز در پارک علم فناوری تهران

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران امیر شیخی ها مقدم مدیر این پروژه در افتتاحیه سنسورهای اپتیکی تشخیص گاز طی سخنرانی گفت:

این طرح یکی از دستاوردهای ملی کشور محسوب می شود که بیشترین کاربرد آن در صنایع نفت و گاز پتروشیمی و حفاظت های محیط در نشست های گازهای سمی و هیدروکربنی محسوب می شود.

بنابراین گزارش :حفاظت مقرون به صرفه قابل استفاده بودن در هر شرایط آب و هوایی اعلام هشدار سریع برای اقدامات پیشگیرانه و اندازه گیری میزان غلظت گاز قبل از تراکم خطرناک از جمله اهداف آشکار سازی گاز محسوب می شود.

براساس این گزارش: از جمله نتایج این طرح این است که سیگنال های سنسورهای سه گانه به کار رفته در ایلیا XE-110 تغییرات دمایی تا 60 درجه سانتی گراد کاملا فعالیت دارد چنانچه سیستم و مدارات الکترونیکی به کار رفته در آن عایق نویز محیطی بوده و نسبت سیگنال به نویز تا حد مطلوبی در فاصله 20 متری نیز زیاد است. در ادامه این گزارش آمده است در صورت افزایش توان تاسیس می توان برد را تا حد 200 متر نیز افزایش داد .

از جمله قابلیت های کاربردی از این طرح در پدافند شناسایی عوامل شیمایی است که با افزایش قدرت طیف سنجی در نواحی مختلف IR UV V نیز می توان استفاده کرد. در پایان این گزارش آمده است که این طرح تاکنون در کشورهایی آمریکا، نروژ و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته که هم اکنون ایران نیز به جمع این کشورهای سازنده سنسورهای اپتیکی تشخیص گاز اضافه شده است.

مشاهده در پایگاه اینترنتی باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بنویسید

شرکت ایلیا بنیان دانش

امیرآباد شمالی، خیابان شانزدهم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ساختمان شماره 2 ، اتاق 302

تلفن: 02188220687

فکس: 02188220688

وب‌سایت: http://www.iliyaco.ir