رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: سامانه تشخیص گاز محققان ما، می‌تواند برای جلوگیری از اقدامات تروریستی مؤثر باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران: با همکاری ریاست جمهوری، طرح هایی را در زمینه دیپلماسی علم و فناوری دنبال خواهیم کرد تا فناوری را فراتر از مرزهای کشور توسعه دهیم/ سامانه تشخیص گاز محققان ما، می تواند برای جلوگیری از اقدامات تروریستی مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار نسیم ، امیرعلی سیف الدین در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص مسیر باز گاز گفت: چند سال قبل، زمانی که تونل اتصال غرب به مرکز کشور در زیر کوه های زاگرس در حال احداث بود، افرادی در آن به دلیل استنشاق گازهای سمی جان خود را از دست دادند؛ این حوادث، برای افرادی که در معادن مشغول به فعالیت هستند نیز در حال تکرار است؛ علاوه بر این، شاهد اقدامات تروریستی در زمینه انتشار گازهای شیمی و درگذشت عده زیادی از انسان ها هستیم که این سامانه می تواند در جلوگیری از چنین اقداماتی مؤثر باشد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت:11خوشه علم و فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تشکیل شده است. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ امیرعلی سیف الدین در مراسم رونمایی از سامانه آشکار ساز مسیر باز گاز در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: با هدف تبدیل علم به ثروت و تکمیل زنجیره تولید دانش تا تجاری سازی آن،11خوشه علم و فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تشکیل شده است. وی اضافه کرد: تلاش بر این است تا شرکت های دانش بنیان بیرون از پارک را به عضویت این خوشه ها درآوریم. سیف الدین گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران فعالیت های خود را با سه راهبرد اصلی پی گیری می کند، افزود: توسعه سرزمینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تامین مالی و توسعه خدمات دانش بنیان از جمله اهداف راهبردی این پارک است. رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: این پارک رویکردی فراملی دارد بنابراین دیپلماسی علم و فناوری برای گسترش علم و فناوری در فراتر از مرزهای کشور در دستور کار دارد.

منبع: خبرگزاری نسیم و
ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

شرکت ایلیا بنیان دانش

امیرآباد شمالی، خیابان شانزدهم پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ساختمان شماره 2 ، اتاق 302

تلفن: 02188220687

فکس: 02188220688

وب‌سایت: http://www.iliyaco.ir